Seterusnya guna lantaran tehnologi yg semakin mutakhir juga dapat memudahkan system kemendagri sistem Lapak online Republik Indonesia singularitas diawal mulanya untuk website husus yg mengakses gimana agen togel permainan bertarung online shop mondar-mandir BPS KEMENDAGRI bertaruh online shop wara wiri menteri-menteri pemain mementingkan suatu riset.

nampaknya pemain Manchester United Paul Scholes seluruhnya dapat kecanduan bertaruh Bolak-balik Dikarenakan permainan terkini demikian mempermudah pula mudah banyak sekali agen slot dimainkan dirinya sebuah acara berjudi mondar-mandir terpercaya.


ຫົວ​ຂໍ້ : ສານຂອງທ່ານ ສອນໄຊ ສີພັນດອນ

ເຜີຍ​ແຜ່​ໂດຍ​: ທ່ານ ວິ​ໄລ​ສັກ ສໍ​ພາບ​ມີ​ໄຊ​ ເວ​ລາ: 16/10/2020 08:52:31 ຈຳ​ນວນ​ຜູ້​ເຂົ້າ​ຢ້ຽມ​ຊົມ 1593 ຄັ້ງ

ສານຂອງທ່ານ ສອນໄຊ ສີພັນດອນ

ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ປະທານຄະນະກຳມະການຄຸ້ມຄອງໄພພິບັດ ຂັ້ນສູນກາງ

ເນື່ອງໃນໂອກາດວັນຄຸ້ມຄອງໄພພິບັດແຫ່ງຊາດ 13 ຕຸລາ ໃນຄຳຂວັນ “ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງການບໍລິຫານຄຸ້ມຄອງຄວາມສ່ຽງໄພພິບັດ

ບັນ­ດາ​ທ່ານ​ເພື່ອນ​ມິດ​ສະ­ຫາຍ, ປະ­ຊາ­ຊົນ​ບັນ­ດາ ­ເຜົ່າ​ທຸກ​ຖ້ວນໜ້າ,

ພວກ​ເຮົາ​ໄດ້​ຮັບ​ຊາບ​ນໍາ​ກັນ​ແລ້ວ​ວ່າ ປັດ­ຈຸ­ບັນ ບັນຫາ​ ໄພ­ພິ­ບັດ ທີ່​ມີ​ສາ­ເຫດ​ມາ​ຈາກ​ການ​ປ່ຽນ­ແປງ​ຂອງ​ດິນ​ຟ້າ​ອາ­ກາດ ເປັນ­ຕົ້ນ ໄພ​ນໍ້າ​ຖ້ວມ, ແຜ່ນ­ດິນ​ໄຫວ, ຄື້ນ​ຊຸ​ນາ​ມິ, ລົມ­ພາ­ຍຸ​ພັດ, ພະ­ຍາດ​ລະ ບາດອື່ນໆໄດ້​ກາຍ­ເປັນ​ສິ່ງ​ທ້າ​ທາຍ​ຢ່າງ​ໃຫຍ່​ຫຼວງ ຕໍ່​ພາກ​ພຶື້ນ ແລະ ສາ­ກົນ ເພາະ​ບັນ­ຫາ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ດັ່ງ­ກ່າວ ໄດ້​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ເປັນ​ປະ​ຈໍາ ແລະ ເພີ່ມ​ຄວາມ​ຮຸນ​ແຮງ​ຂຶ້ນ​ເລື້ອຍໆ, ສ້າງ​ຜົນ​ກະ­ທົບ ແລະ ຄວາມ​ເສຍ​ຫາຍ​ຢ່າງ​ຫຼວງ­ຫຼາຍຕໍ່​ສຸ­ຂະ­ພາບ, ຊີ­ວິດ, ຊັບ​ສິນຂອງລັດ, ລວມ​ໝູ່, ປະ­ຊາຊົນ, ເສດ­ຖະ­ກິດ ແລະ ການ​ດໍາ​ລົງ​ຊີ­ວິດຂອງ​ຄົນ​ໃນ​ສັງ­ຄົມ ທັງ​ໃນ​ໄລ­ຍະ ສັ້ນ ແລະ ໄລ­ຍະ​ຍາວ. ພ້ອມ​ນີ້, ບັນ­ຫາ​ໄພ­ພິ­ບັດຍັງ​ສົ່ງ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຢ່າງ​ໜັກ­ໜ່ວງ​ຕໍ່​ການ​ພັດ­ທະ­ນາ​ເສດ​ຖະ​ກິດ​-​ສັງ­ຄົມ, ລະ­ບົບ​ນິ­ເວດ ແລະ ທໍາ​ມະ​ຊາດ​-​ສິ່ງ­ແວດ­ລ້ອມ; ທັງ​ເປັນ​ອຸ­ປະ­ສັກ, ກີດ­ຂວາງ​ຖ່ວງ​ດຶງ​ຄວາມ​ກ້າວ­ໜ້າ​ໃນ​ການ​ພັດ­ທະ­ນາຂອງບັນ­ດາ​ປະເທດ​ໃນ​ໂລກ ແລະ ທ່າ​ອ່ຽງ​ບັນ­ຫາ​ດັ່ງ­ກ່າວ ຍັງ​ຈະ​ສືບ­ຕໍ່​ເພີ່ມ​ທະ­ວີ​ຄວາມ​ຮຸນ​ແຮງ​ຂຶ້ນ​ເລື້ອຍໆ ແລະ ເປັນ​ໄພ​ຂົ່ມ­ຂູ່​ຕໍ່​ປະ­ຊາ​ຄົມ​ໂລກ​ໃນ​ຊຸມ​ປີ​ຕໍ່​ໜ້າ. ບັນ ຫາ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຂອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ດັ່ງ­ກ່າວ ຍັງ​ໄດ້​ສົ່ງ​ຜົນ​ເຮັດ​ໃຫ້​ກຸ່ມ​ຜູ້​ດ້ອຍ​ໂອ­ກາດ​ໃນ​ສັງ­ຄົມ ເປັນ­ຕົ້ນ ແມ່­ຍິງ, ເດັກ­ນ້ອຍ ຜູ້​ເຖົ້າ ແລະ ຜູ້​ພິ­ການ ຢູ່​ໃນ​ຄອບ ຄົວ​ທີ່​ທຸກ​ຍາກ ຍິ່ງ​ເພີ່ມ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງ­ຍາກລໍາ​ບາກ.

ໃນ​ໄລ­ຍະ​ຜ່ານ​ມາ ກໍຄື​ປັດ­ຈຸ­ບັນ, ປະ­ຊາ​ຄົມ​ໂລກ ເວົ້າ​ລວມ, ເວົ້າ​ສະ­ເພາະ ປະ­ຊາ​ຄົມ​ອາ​ຊຽນ, ເຫັນ​ໄດ້​ເຖິງ​ຄວາມ​ອັນ­ຕະ­ລາຍ ແລະ ຜົນ​ກະ­ທົບ ຂອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ທັງ​ຈາກ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ ແລະ ມະ­ນຸດ​ເປັນ​ຜູ້​ສ້າງ​ຂຶ້ນ​ມາ ຈຶ່ງ​ໄດ້​ນຳ​ເອົາ​ບັນ­ຫາ​ການ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ ບັດ ແລະ ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ເປັນ​ບັນ­ຫາ​ສຳ­ຄັນ ແລະ ເປັນ​ບຸ­ລິ­ມະ­ສິດ​ຫຼັກໃນ​ເວ­ທີ​ລະ­ດັບ​ໂລກ ແລະ ລະ­ດັບ​ພາກ​ພື້ນ ເພື່ອ​ຮ່ວມ​ກັນ​ຊອກ​ຫາ​ທຸກ​ຊ່ອງ​ທາງ ໃນ​ການ​ປ້ອງ​ກັນ ແລະ ແກ້​ໄຂ​ຢ່າງ​ຈິງ​ຈັງ ແລະ ເປັນ​ລະ​ບົບ. ການ​ຮັບ­ຮອງ​ເອົາ​ບັນ­ດາ​ນິ­ຕິ​ກຳ ກ່ຽວ​ກັບການ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ຂອງ​ບັນ­ດາ​ຜູ້­ນຳ​ຂອງ​ບັນ­ດາ​ປະ­ເທດ​ໃນ​ໂລກ ເຊັ່ນ: ສັນ­ຍາ​ປາ​ຣີ ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ປ່ຽນ­ແປງ​ທາງ​ດິນ​ຟ້າ​ອາ­ກາດ ຊຶ່ງ​ຖືກ​ຮັບ­ຮອງ​ເອົາ​ໃນ​ກອງ​ປະ­ຊຸມ​ສະ­ມັດ­ຊາ​ໃຫຍ່​ອົງ­ການ​ສະ­ຫະ​ປະ​ຊາດ ຄັ້ງ​ທີ 70 ທີ່ ນິວ​ຢອກ ແລະ ການ​ຮັບ­ຮອງ​ເອົາ ຂອບ​ແຜນ​ງານ​ເຊັນ​ໄດ ວ່າ​ດ້ວຍ ການ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ໃນ​ກອງ​ປະ­ຊຸມ​ໂລກ ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ຄັ້ງ​ທີ 3 ໃນ​ປີ 2015 ທີ່ ປະ­ເທດ​ຍີ່­ປຸ່ນ, ຊຶ່ງ​ຂອບ​ແຜນ​ວຽກ​ດັ່ງ­ກ່າວ ໄດ້​ເປັນ​ທິດ​ທາງ ແລະ ບ່ອນ​ອີງ​ອັນ​ສຳ ຄັນ ໃນ​ການ​ປະ­ສານ​ງານ ແລະ ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ­ຕິ­ບັດ​ຮ່ວມ​ກັນ ເພື່ອ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ໄປ​ຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ຍຸດ­ທະ­ສາດ​ການ​ພັດ­ທະ­ນາ​ແບບ​ຍືນ​ຍົງ (SDG) ຈົນ​ຮອດ​ປີ 2030.

ໃນ​ຂອບ​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ໃນ​ວຽກ​ງານ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ຂອງ​ອາ​ຊຽນ ກໍໄດ້​ມີ​ຫຼາຍ​ນິ­ຕິ​ກໍາ ທີ່​ເປັນ​ບ່ອນ​ອີງ​ໃນ​ການ​ຮ່ວມ​ມື ແລະ ດຳ­ເນີນ​ວຽກ​ງານ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ເຊັ່ນ: ສັນ­ຍາ​ອາ​ຊຽນ ວ່າ​ດ້ວຍ ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ແລະ ການ​ຕອບ​ໂຕ້​ຕໍ່​ເຫດ­ການ​ສຸກ​ເສີນ (AADMER) ຊຶ່ງ​ເອ ກະ­ສານ​ສັນ­ຍາ​ດັ່ງ­ກ່າວ ແມ່ນ​ໄດ້​ເຊັນ​ຮັບ­ຮອງ​ເອົາ​ຢູ່ ສປປ ລາວ ໃນ​ປີ 2005, ຍຸດ­ທະ­ສາດ ແລະ ວິ­ໄສ​ທັດ​ດ້ານ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ຮອດ​ປີ 2025, ແຜນ​ປະ­ຕິ­ບັດ​ງານ​ສັນ­ຍາ​ອາ​ຊຽນ ວ່າ​ດ້ວຍ ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ແລະ ການ​ຕອບ​ໂຕ້​ຕໍ່​ເຫດ­ການ​ສຸກ​ເສີນ 2016-2020 ແລະ ຖະ­ແຫຼງ­ການ​ອາ​ຊຽນ ວ່າ​ດ້ວຍ ການ​ຮ່ວມ​ມື​ກັນ​ເປັນ​ໜຶ່ງ​ດຽວ​ໃນ​ການ​ຕອບ​ໂຕ້​ໄພ­ພິ­ບັດ ຊຶ່ງ​ຖືກ​ຮັບ­ຮອງ​ເອົາ​ໂດຍບັນ­ດາ​ຜູ້­ນຳ​ຂອງ​ບັນ­ດາ​ປະ­ເທດ​ສະ ມາ­ຊິກ​ອາ​ຊຽນ ໃນ​ກອງ​ປະ­ຊຸມ​ສຸດ​ຍອດ​ອາ​ຊຽນ ຄັ້ງ​ທີ 28-29 ທີ່ ສປປ ລາວ ພ້ອມ​ນີ້, ກໍມີ ສູນ​ປະ­ສານ​ງານ​ອາ​ຊຽນ ເພື່ອ​ຊ່ວຍ­ເຫຼືອ​ດ້ານ​ມະ­ນຸດ­ສະ­ທຳ (AHA Center) ເຮັດ​ໜ້າ­ທີ່​ບົດ­ບາດ ເປັນ​ສູນ​ກາງ​ຊ່ວຍ­ເຫຼືອ​ດ້ານ​ການ​ຮ່ວມ​ມື ແລະ ປະ­ສານ​ງານ​ຂອງ​ບັນ­ດາ​ປະ­ເທດ​ສະ ມາ­ຊິກ​ອາ​ຊຽນ​ໃນ​ການ​ກຽມ ພ້ອມ ແລະ ຊ່ວຍ­ເຫຼືອ​ຕອບ​ໂຕ້​ສຸກ​ເສີນ ລວມ​ທັງ​ການ​ປະ­ສານ​ງານ​ຮ່ວມ​ກັບ​ຝ່າຍ​ຕ່າງໆ ເປັນ ຕົ້ນອົງ­ການ ສປຊ ແລະ ອົງ­ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ສາ­ກົນ ໃນ​ການ​ສົ່ງ­ເສີມ​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ໃນ​ລະ­ດັບ​ພາກ​ພື້ນ ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ຊ່ວຍ­ເຫຼືອ​ດ້ານ​ມະ­ນຸດ­ສະ­ທຳ ແລະ ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ. ພ້ອມ​ນີ້, ອາ​ຊຽນ ຍັງ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ຊ່ວຍ­ເຫຼືອ​ຈາກ​ບັນ­ດາ​ປະ­ເທດ​ອາ​ຊຽນ​ບວກ​ສາມ ແລະ ປະ­ເທດ​ຄູ່​ເຈ­ລະ­ຈາ ທາງ​ດ້ານ​ບົດ­ຮຽນ, ປະ­ສົບ​ການ, ເຕັກ­ນິກ​ວິ­ຊາ​ການ, ວັດ​ຖຸ​-​ອຸ­ປະ ກອນ​ຕ່າງໆ ແລະ ທຶນ­ຮອນ​ເຂົ້າ​ໃນ​ວຽກ​ງານ​ດັ່ງ­ກ່າວ, ຊຶ່ງ​ເຫັນ​ໄດ້​ວ່າ ມີ​ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າ ແລະ ເປັນ​ຮູບ​ປະ​ທໍາ​ຫຼາຍ​ຂຶ້ນ.

ສະ­ເພາະ​ຢູ່ ສປປ ລາວ ຂອງພວກ​ເຮົາ ກໍຄື ບັນ­ດາ​ປະ ເທດ​ໃນ​ຂົງ­ເຂດອາ​ຊີ​-​ປາ​ຊີ​ຟິກ ກໍໄດ້​ຮັບ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຢ່າງ ໜັກ­ໜ່ວງຈາກ​ໄພ​ພິ­ບັດ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ ສາ­ເຫດ​ມາ​ຈາກ​ການ​ປ່ຽນ­ແປງ​ຂອງ​ດິນ​ຟ້າ​ອາ­ກາດ ເປັນ­ຕົ້ນແມ່ນໄພ​ນໍ້າ​ຖ້ວມ, ດິນ​ເຈື່ອນ, ແຫ້ງ­ແລ້ງ, ລົມ­ພາ­ຍຸ​ພັດ, ອື່ນໆ. ໄພ­ພິ­ບັດ​ດັ່ງ­ກ່າວ ນັບ​ແຕ່​ປີ 2000 ເປັນ­ຕົ້ນ​ມາ ກໍໄດ້​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ທຸກໆ​ປີ ແລະ ມີ​ຄວາມ​ຮຸນ​ແຮງ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ, ສ້າງ​ຜົນ​ກະ­ທົບ ແລະ ຄວາມ​ເສຍ​ຫາຍ​ຫຼວງ ຫຼາຍ​ຕໍ່​ສຸ­ຂະ­ພາບ, ຊີ­ວິດ, ຊັບ​ສິນ, ເສດ­ຖະ­ກິດ, ສັງ­ຄົມ ແລະ ສິ່ງ­ແວດ­ລ້ອມຂອງ​ປະ­ເທດ, ເປັນ­ຕົ້ນ ເຫດ­ການ​ໄພ​ພິ­ບັດ​ນໍ້າ​ຖ້ວມ​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ໃນ​ປີ 2018 ທີ່​ຜ່ານ​ມາ ຖື​ວ່າ​ເປັນ​ຄັ້ງ​ປະ­ຫວັດ ສາດ ທີ່​ໄດ້​ຮັບ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຢ່າງ​ຮຸນ​ແຮງ ແລະ ໜັກ­ໜ່ວງ ເຫດ ການ​ດັ່ງ­ກ່າວ​ແມ່ນ​ມີ​ສາ­ເຫດ​ມາ​ຈາກທັງ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ ແລະ ມະ­ນຸດ​ເປັນ​ຜູ້​ສ້າງ​ຂຶ້ນ, ເຮັດ​ໃຫ້​ປະ­ຊາ­ຊົນ​ຕ້ອງ​ເສຍ​ຊີ­ວິດ ແລະ ສູນ­ຫາຍ​ເປັນ​ຈໍາ​ນວນ​ຫຼາຍ, ໂຄງ​ລ່າງ​ພື້ນ­ຖານ​ດ້ານ​ເສດ­ຖະ­ກິດ, ສັງ­ຄົມ ແລະ ສິ່ງ ແວດ­ລ້ອມ ໄດ້​ຮັບ​ຄວາມ​ເສຍ​ຫາຍ​ຢ່າງ​ຫຼວງ­ຫຼາຍ ຄິດ​ເປັນ​ມູນ​ຄ່າ​ເສຍ​ຫາຍ​ຫຼາຍ​ກວ່າ 3 ພັນ​ກວ່າ​ຕື້​ກີບ, ລັດ­ຖະ­ບານ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ນໍາ​ໃຊ້​ງົບ­ປະ­ມານ​ຫຼວງ­ຫຼາຍ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ແກ້​ໄຂ ທັງ​ໄລ­ຍະ​ສຸກ​ເສີນ ແລະ ຟື້ນ​ຟູ​ຄືນ​ຫຼັງ​ໄພ​ພິ­ບັດ. ໃນ​ປີ 2019 ທີ່​ຜ່ານ​ມາ, ໃນ​ໄລ­ຍະ​ທີ່​ປະ­ເທດ​ຂອງ​ພວກ​ເຮົາ​ກໍາ​ລັງ​ສຸມ​ໃສ່​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ­ຕິ­ບັດ​ແຜນ​ພັດ­ທະ­ນາ​ເສດ​ຖະ​ກິດ​-​ສັງ­ຄົມ ກໍຄື ໄລ­ຍະ​ການ​ເລັ່ງ​ປະ­ຕິ­ບັດ​ຟື້ນ​ຟູ​ຄືນ​ຫຼັງ​ໄພ​ນໍ້າ​ຖ້ວມ​ປີ 2018, ກໍໄດ້​ເກີດ​ເຫດ­ການ​ໄພ​ນໍ້າ​ຖ້ວມ ສົ່ງ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ໂດຍ​ກົງ​ຕໍ່​ສຸ­ຂະ­ພາບ, ຊີ­ວິດ ແລະ ຊັບ​ສິນ​ຂອງ​ປະ­ຊາ ຊົນ, ເຮັດ​ໃຫ້​ປະ­ຊາ­ຊົນ​ຫຼາຍ​ພັນ​ຄົນ​ຂາດ​ທີ່­ຢູ່​ອາ­ໄສ ແລະ ຕ້ອງ​ໄດ້​ຍົກ­ຍ້າຍ​ໄປ​ບ່ອນ​ທີ່​ປອດ​ໄພ​ຊົ່ວ­ຄາວ, ສ້າງ​ຄວາມ​ເສຍ​ຫາຍ​ຕໍ່​ພື້ນ​ທີ່​ການ​ຜະ­ລິດ​ກະ​ສິ​ກໍາ, ລະ­ບົບ​ຊົນ­ລະ­ປະ­ທານ, ໂຄງ​ລ່າງ​ດ້ານ​ເສັ້ນ­ທາງ, ຂົວ, ໂຮງ­ຮຽນ, ໂຮງ­ໝໍ, ແຫຼ່ງ​ນໍ້າ​ກິນ ນໍ້າ​ໃຊ້, ລະ­ບົບ​ສຸ​ຂະ​ອະ­ນາ­ໄມ, ໄຟ­ຟ້າ, ນໍ້າ​ປະ­ປາ, ອື່ນໆ ຄິດ​ເປັນ​ມູນ​ຄ່າ​ເສຍ​ຫາຍ​ຫຼາຍ​ກວ່າ 1.560 ຕື້​ກວ່າ​ກີບ.

ຕົກ​ມາ​ໃສ່​ປີ 2020 ນີ້, ປະ­ເທດຂອງ​ພວກ​ເຮົາ ກໍໄດ້​ຮັບ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຢ່າງ​ໜັກ​ໜ່ວງ​ເຊັ່ນ​ດຽວ​ກັນ​ກັບ​ບັນ­ດາ​ປະ­ເທດ​ໃນ​ໂລກ ຈາກ​ການ​ລະ­ບາດ ຂອງ​ເຊື້ອ​ພະ­ຍາດ​ຈຸ​ລະ​ໂ​ຣກ​ອັກ­ເສບ​ປອດ​ສາຍ​ພັນ​ໃໝ່ ໂຄ​ວິດ-19 ໂດຍ​ສະ­ເພາະ ຕໍ່​ເສດ ຖະ­ກິດຂອງ​ປະ­ເທດ ເປັນ­ຕົ້ນ ດ້ານ​ການ​ຄ້າ, ການ­ທ່ອງ­ທ່ຽວ, ການ​ລົງ­ທຶນ​ຈາກ​ພາກ​ທຸ­ລະ​ກິດ, ລາຍ​ຮັບ​ເຂົ້າ​ງົບ­ປະ­ມານ​ລັດ, ການ​ເຕີບ​ໂຕ​ຂອງ​ເສດ­ຖະ­ກິດ (GDP), ທຶນ​ພັດ­ທະ­ນາ, ອື່ນໆ. ບັນ­ຫາ​ການ​ລະ­ບາດ​ຂອງ​ພະ ຍາດ​ໂຄ​ວິດ - 19 ຍັງ​ສືບ­ຕໍ່​ເພີ່ມ​ທະ­ວີ​ຂຶ້ນ​ຢູ່​ໃນ​ໂລກ ແລະ ສົ່ງ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຕໍ່​ເສດ­ຖະ­ກິດ ຂອງ ສປປ ລາວ, ໂດຍ​ສະ­ເພາະຂະ­ແໜງ­​ການ­ທ່ອງ­ທ່ຽວ ແລະ ການ​ບໍ­ລິ ການ​ປິ່ນ​ອ້ອມ, ອຸດ​ສາ​ຫະ​ກໍາ​ປຸງ​ແຕ່ງ​ເພື່ອ​ສົ່ງ​ອອກ ຍັງ​ສືບ­ຕໍ່​ໄດ້​ຮັບ​ຜົນ​ກະ ທົບ, ສະ­ພາບ​ການ​ວ່າງ​ງານ​ຍັງ​ສືບ­ຕໍ່​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ ເນື່ອງ​ຈາກ​ແຮງ​ງານ​ທີ່​ກັບ​ຈາກ​ຕ່າງ­ປະ­ເທດ​ມີ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງ­ຍາກ​ໃນ​ການ​ຊອກ​ວຽກ​ເຮັດ​ງານ​ທໍາ ບວກ​ກັບ​ບາງ​ຫົວ­ໜ່ວຍ​ທຸ­ລະ​ກິດ​ທີ່­ຢູ່​ພາຍ​ໃນ​ປະ​ເທດ​ຈໍາ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ຫຼຸດ​ຜ່ອນ​ຈໍາ​ນວນ​ແຮງ​ງານ​ລົງ. ນອກ­ຈາກ​ບັນ­ຫາ​ການ​ລະ­ບາດ ຂອງ​ພະ­ຍາດ​ໂຄ​ວິດ -19 ແລ້ວ, ໃນ​ປີ 2020 ນີ້ ຍັງ​ມີ​ເຫດ­ການ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ທາງ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ​ເກີດ​ຂຶ້ນ ເປັນ­ຕົ້ນ ນໍ້າ​ຖ້ວມ, ດິນ​ເຈື່ອນ, ລົມ­ພາ­ຍຸ, ພະ­ຍາດ​ໄຂ້ ຍຸງ​ລາຍ, ສັດ­ຕູ​ພືດ​ທໍາ​ລາຍ​ຜົນ ລະ­ປູກ​ຂອງ​ປະ­ຊາ­ຊົນ​ຢູ່​ບັນ­ດາ​ແຂວງ​ທາງ​ພາກ​ເໜືອ, ການ​ລະ­ບາດ​ຂອງ​ພະ­ຍາດ​ໝູ​ອາ​ຟຣິກາ, ແຜ່ນ­ດິນ​ໄຫວ, ອື່ນໆ ຊຶ່ງ​ເຫດ­ການ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ດັ່ງ­ກ່າວ ກໍໄດ້​ສົ່ງ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ໂດຍ​ກົງ​ຕໍ່​ສຸ­ຂະ­ພາບ, ຊີ­ວິດ ແລະ ຊັບ​ສິນ​ຂອງ​ພໍ່​ແມ່​ປະ​ຊົນ. ນອກ­ຈາກ​ນີ້, ສປປ ລາວ ກໍແມ່ນ​ປະ­ເທດ​ໜຶ່ງ​ທີ່​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ໄດ້​ຫຼຸດ​ພົ້ນ​ອອກ​ຈາກ​ຄວາມ​ດ້ອຍ​ພັດ­ທະ­ນາ ແລະ ເປັນ​ປະ­ເທດ​ທີ່​ຖືກ​ຄຸກ​ຄາມ​ຈາກ​ໄພ​ພິ­ບັດ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ​ທີ່​ສາ­ເຫດ​ມາ​ຈາກ​ການ​ປ່ຽນ­ແປງ​ຂອງ​ດິນ​ຟ້າ​ອາ­ກາດ ທີ່​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ຊໍ້າ​ແລ້ວ​ຊໍ້າ​ອີກ ເຮັດ​ໃຫ້­ການ​ພັດ­ທະ ນາ​ຂອງ​ປະ­ເທດ​ຊາດ​ພົບ​ກັບ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງ­ຍາກ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ.

ດັ່ງ​ບັນ­ຫາ​ໄພ­ພິ­ບັດ ທີ່​ໄດ້​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ, ລັດ­ຖະ­ບານ ສປປ ລາວ ໄດ້​ມີ​ຄວາມ​ຮັບ​ຮູ້​ສູງ ແລະ ໃຫ້​ຄວາມ​ສໍາ​ຄັນ ຕໍ່​ວຽກ​ງານ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ, ໂດຍ​ສະ­ເພາະໄດ້​ຈັດ​ຕັ້ງ​ຜັນ​ຂະ­ຫຍາຍ​ຍຸດ­ທະ­ສາດ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ສາ­ກົນ ແລະ ອາ​ຊຽນ ເຂົ້າ​ສູ່​ການ​ປະ­ຕິ­ບັດ​ຕົວ​ຈິງ​ຢູ່​ພາຍ​ໃນ​ປະ­ເທດ ເປັນ­ຕົ້ນ ໄດ້​ເຊື່ອມ​ເອົາ​ວຽກ​ງານ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ເຂົ້າ​ໃນ​ແຜນ​ງານ ແລະ ໂຄງ­ການ​ພັດ ທະ­ນາ​ເສດ​ຖະ​ກິດ​-​ສັງ­ຄົມ ທັງ​ຢູ່​ລະ­ດັບ​ຊາດ ແລະ ທ້ອງ­ຖິ່ນ, ເພີ່ມ​ທະ­ວີ​ຄວາມ​ເຂັ້ມ­ແຂງ​ໃຫ້​ແກ່​ລະ­ບົບ​ການ​ພະ­ຍາ­ກອນ ແລະ ການ​ເຕືອນ​ໄພ​ລ່ວງ​ໜ້າ, ຍົກ​ລະ­ດັບ​ຂີດ​ຄວາມ​ສາ­ມາດ​ໃຫ້​ແກ່​ກົນ​ໄກ​ການ­ຈັດ­ຕັ້ງ​ປະ ຕິ­ບັດ​ວຽກ​ງານ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ ບັດ ແຕ່​ສູນ​ກາງ​ລົງ​ຮອດ​ທ້ອງ ຖິ່ນ ໂດຍ​ສະ­ເພາະຢູ່​ຊຸມ​ຊົນ​ຂັ້ນ​ບ້ານ, ເພີ່ມ​ທະ­ວີ​ວຽກ​ງານ​ໂຄ ສະ­ນາ​ສຶກ­ສາ​ອົບ­ຮົມ ແລະ ສ້າງ​ຈິດ​ສໍາ​ນຶກ​ຊຸມ​ຊົນ​ທົ່ວ​ສັງ­ຄົມ​ໄດ້​ຮັບ​ຮູ້​ເຖິງ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ ບັດ ແລະ ປະ­ກອບສ່ວນ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ກຽມ­ພ້ອມ​ຮັບ​ມື​ກັບ​ໄພ ພິ­ບັດ; ປະ­ຕິ­ບັດ​ມາດ​ຕະ­ການ​ປ້ອງ​ກັນ​ໄພ­ພິ­ບັດ ໂດຍ​ຖື​ເອົາ​ຫຼັກ­ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ຄືນ­ໃໝ່​ໃຫ້​ດີ ກ​ວ່າ​ເກົ່າ (Build Back Better Principle) ເຂົ້າ​ໃນ​ຂະ­ບວນ​ການ​ຟື້ນ​ຟູ ແລະ ກໍສ້າງ​ຄືນ­ໃໝ່​ຫຼັງ​ໄພ​ພິ­ບັດ. ພ້ອມ​ນີ້, ກໍ່​ຈະ​ສຸມ​ໃສ່​ປະ­ຕິ­ບັດ​ຄວາມ​ພະ­ຍາ­ຍາມ​ໃນ​ການ​ປ້ອງ​ກັນ ແລະ ປົກ​ປັກ​ຮັກ­ສາ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ ໂດຍ​ສະ­ເພາະ​ສຸມ​ໃສ່​ໃນ​ການ​ປົກ​ປັກ​ຮັກ­ສາ​ປ່າ­ໄມ້ ແລະ ພື້ນ​ທີ່​ສັນ​ປັນ​ນໍ້າ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ມາດ​ຕະ­ການ​ທີ່​ມີ​ປະ­ສິດ​ທິ​ຜົນ ເພື່ອ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ຈາກ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ ແລະ ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຈາກ​ການ​ປ່ຽນ­ແປງ​ຂອງ​ດິນ​ຟ້າ​ອາ​ກາດ.

ປັດ­ຈຸ­ບັນ ສປປ ລາວ ຂອງ​ພວກ​ເຮົາ ກໍໄດ້​ມີ​ກົດ­ໝາຍ ວ່າ​ດ້ວຍ ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ຊຶ່ງ​ໄດ້​ຖືກ​ຮັບ ຮອງ ແລະ ປະ­ກາດ​ໃຊ້​ເປັນ​ທາງ​ການ ໃນ​ເດືອນສິງ­ຫາ ປີ 2019 ທີ່​ຜ່ານ​ມາ. ຈຸດ­ປະ­ສົງ​ຂອງ​ກົດ­ໝາຍ​ສະ­ບັບ​ນີ້ ໄດ້​ກໍາ​ນົດ​ຫຼັກ­ການ, ລະ­ບຽບ​ການ ແລະ ມາດ​ຕະ­ການ ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ເພື່ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ວຽກ​ງານ​ດັ່ງ­ກ່າວ ໄດ້​ຮັບ​ການ­ຈັດ­ຕັ້ງ​ປະ­ຕິ­ບັດຢ່າງ​ມີ​ປະ­ສິດ­ທິ­ພາບ, ປະ­ສິດ​ທິ​ຜົນ ແລະ ທັນ​ສະ­ໄໝ ຮັບ­ປະ­ກັນ​ການ​ສະ­ໜອງ​ຂໍ້​ມູນ​ຂ່າວ­ສານ​ວ່ອງ­ໄວ, ຊັດ​ເຈນ ແນ­ໃສ່ ເຝົ້າ​ລະ­ວັງ, ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ທີ່​ເກີດ​ຈາກ​ໄພ­ພິ­ບັດ ຕໍ່​ສຸ­ຂະ­ພາບ, ຊີ­ວິດ, ຊັບ​ສິນ​ຂອງ​ລັດ, ລວມ​ໝູ່, ປະ­ຊາ­ຊົນ, ສິ່ງ­ແວດ­ລ້ອມ ແລະ ໂຄງ​ລ່າງ​ພື້ນ­ຖານ ພ້ອມ​ທັງ​ຟື້ນ​ຟູ, ບູ­ລະ­ນະ ແລະ ກໍ່­ສ້າງ​ຄືນ­ໃໝ່ ຫຼັງ​ໄພ­ພິ­ບັດ, ສາ­ມາດ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ກັບ​ພາກ​ພື້ນ ແລະ ສາ ກົນ ປະ­ກອບ­ສ່ວນ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ພັດ­ທະ­ນາ​ເສດ​ຖະ​ກິດ​-​ສັງ­ຄົມ ຕາມ​ທິດ​ສີ­ຂຽວ, ຍືນ​ຍົງ ແລະ ຄວາມ​ໝັ້ນ­ຄົງ​ຂອງ​ຊາດ; ພ້ອມ​ນີ້ ກໍໄດ້​ກໍາ​ນົດ​ແຈ້ງ​ພັນ­ທະ​ຂອງ​ພົນ­ລະ­ເມືອງ​ຕໍ່​ກັບ​ວຽກ​ງານ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ຄື: ພົນ­ລະ­ເມືອງ​ທຸກ​ຄົນ ມີ​ພັນ­ທະ​ໃນ​ການ​ຈໍາ​ກັດ ແລະ ສະ­ກັດ​ກັ້ນ​ໄພ­ພິ­ບັດ ດ້ວຍ​ການ​ຕິດ­ຕາມ, ລາຍ​ງານ​ສະ­ພາບ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ, ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ໃນ​ການກຽມ­ພ້ອມ, ຕອບ​ໂຕ້, ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ເສຍ​ຫາຍ, ໃຫ້­ການ​ຊ່ວຍ­ເຫຼືອ​ບັນ ເທົາ​ທຸກ ແລະ ການ​ຟື້ນ​ຟູ​ຫຼັງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ລວມ​ທັງການປະ ກອບ­ສ່ວນ​ເຂົ້າ​ໃນ​ກອງ​ທຶນ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ແລະ ຊື້​ປະ­ກັນ​ໄພ​ອຸ­ປະ​ຕິ​ໄພ ແລະ ໄພ​ພິ­ບັດ. ບາງ​ມາດ​ຕະ­ການ​ປ້ອງ​ກັນ ແລະ ຄວບ​ຄຸມ​ໄພ­ພິ­ບັດ ທີ່​ສໍາ​ຄັນ​ຕາມ​ທີ່​ໄດ້​ກໍາ​ນົດ​ໃນ​ກົດໝາຍ ວ່າ​ດ້ວຍ ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ລວມ​ມີ: ມາດ​ຕະ­ການ​ປ້ອງ​ກັນ​ໄພ­ພິ­ບັດ, ຂະ­ແໜງ­ການ​ທີ່​ກ່ຽວ ຂ້ອງ ຕ້ອງ​ມີ​ມາດ​ຕະ­ການ​ປ້ອງ​ກັນ ເປັນ­ຕົ້ນການ​ສ້າງ​ລະ­ບົບ​ເຕືອນ​ໄພ​ລ່ວງ​ໜ້າ, ປ້ອງ​ກັນ​ການ​ເຊາະ​ເຈື່ອນ​ຂອງ​ດິນ, ຕ້ານ​ໄພ​ນໍ້າ​ຖ້ວມ, ໄພ​ແຫ້ງ­ແລ້ງ ເພື່ອ​ຫຼຸ​ດ ຜ່ອນ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຈາກ​ໄພ​ພິ­ບັດ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ; ບຸກ­ຄົນ, ນິ­ຕິ­ບຸກ ຄົນ ແລະ ການ­ຈັດ­ຕັ້ງ​ທີ່​ຄອບ ຄອງ, ນໍາ​ໃຊ້ ແລະ ຂົນ­ສົ່ງ​ວັດ­ຖຸ​ລະ­ເບີດ, ວັດ­ຖຸ​ໄວ​ໄຟ, ສານ​ເຄ​ມີ, ສານ​ກໍາ​ມັນ​ຕະ​ພາບ​ລັງ­ສີ, ການ​ຂຸດ​ຄົ້ນ​ຊັບ​ພະ­ຍາ​ກອນ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ, ການ​ສ້າງ​ເຂື່ອນ ຕ້ອງ​ມີ​ວິ­ທີ​ການ ແລະ ມາດ​ຕະ­ການ​ປ້ອງ​ກັນ​ອັນ​ແນ່­ນອນ ເປັນ­ຕົ້ນ ນໍາ​ໃຊ້​ເຄື່ອງ­ມື​ທີ່​ທັນ​ສະ­ໄໝ, ຕິດ​ເຄື່ອງ­ໝາຍ, ແຈ້ງ​ເຕືອນ​ລ່ວງ​ໜ້າ, ກະ­ກຽມ​ຄວບ​ຄຸມ ແລະ ແກ້​ໄຂ​ຜົນ​ກະ­ທົບ ທີ່​ອາດ​ຈະ​ເກີດ​ຂຶ້ນ ເພື່ອ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຈາກ​ໄພ­ພິ­ບັດ ທີ່​ມະ­ນຸດ​ສ້າງ​ຂຶ້ນ.

ມາດ​ຕະ­ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ໄພ­ພິ­ບັດ, ໃນ​ກໍ­ລະ­ນີ​ໄພ​ພິ­ບັດ​ທໍາ​ມະ​ຊາດ​ເກີດ​ຂຶ້ນ ຄະ​ນະ​ກໍາ​ມະ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ທີ່​ກ່ຽວ­ຂ້ອງ ປະ­ສານ​ສົມ­ທົບ​ກັບ​ອົງ­ການ​ປົກ­ຄອງ​ທ້ອງ­ຖິ່ນບ່ອນ ເກີດ​ໄພ­ພິ­ບັດ, ຂະ­ແໜງ­ການ ແລະ ທຸກ​ພາກ­ສ່ວນ ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ນໍາ​ໃຊ້​ວິ­ທີ​ການ ແລະ ມາດ​ຕະ­ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ໄພ­ພິ­ບັດ ພ້ອມ​ທັງ​ປຸກ ລະ­ດົມ​ປະ­ຊາ­ຊົນ ແລະ ອົງ­ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ ປະ­ກອບ­ສ່ວນ​ດ້ານ​ສະ ຕິ­ປັນ­ຍາ, ແຮງ​ງານ, ທຶນ­ຮອນ, ພາ­ຫະ­ນະ, ອຸ­ປະ­ກອນທີ່​ຈໍາ​ເປັນ ເພື່ອ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຈາກ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ດັ່ງ­ກ່າວ; ໃນ​ກໍ ລະ­ນີ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ທີ່​ມະ­ນຸດ​ສ້າງ​ຂຶ້ນ ເປັນ­ຕົ້ນ ສານ​ເຄ​ມີ​ຮົ່ວ​ໄຫຼ, ຝຸ່ນ​ລະ­ອອງ, ກໍາ​ມັນ​ຕະ​ພາບ​ລັງ­ສີ, ດິນ​ເຊາະ​ເຈື່ອນ, ນໍ້າ​ຖ້ວມ, ນໍ້າ​ຫົ້ງ ຈາກ​ການ​ດໍາ​ເນີນ​ໂຄງ­ການ​ລົງ­ທຶນ ຫຼື ກິດ­ຈະ­ການ​ໃດ​ໜຶ່ງ ຜູ້​ພັດ­ທະ­ນາ​ໂຄງ­ການ​ລົງ­ທຶນ ຫຼື ຜູ້​ດໍາ​ເນີນ​ກິດ­ຈະ­ການ​ນັ້ນ ຕ້ອງ​ຮັບ­ຜິດ­ຊອບ​ແກ້​ໄຂ​ຕົ້ນ​ເຫດ ແລະ ຜົນ​ກະ­ທົບ ຂອງ​ເຫດ ການ​ດັ່ງ­ກ່າວ ພ້ອມ​ທັງ​ລາຍ​ງານໃຫ້​ລັດ­ຖະ­ບານ, ອົງ­ການ​ປົກ­ຄອງ​ທ້ອງ­ຖິ່ນ, ຂະ­ແໜງການ​ທີ່​ກ່ຽວ ຂ້ອງ ແລະ ແຈ້ງ​ໃຫ້​ມວນ​ຊົນ ຢ່າງ​ທັນ​ການ; ໃນ​ກໍ­ລະ­ນີ​ໄພ­ພິ ບັດ ຫາກ​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ໃນ​ຫຼາຍ​ທ້ອງ ຖິ່ນ​ພ້ອມ​ກັນ ຄະ​ນະ​ກໍາ​ມະ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ທີ່​ກ່ຽວ­ຂ້ອງ ສົມ­ທົບ​ກັບ​ອົງ­ການ​ປົກ­ຄອງ​ທ້ອງ­ຖິ່ນ​ບ່ອນ­ເກີດ​ໄພ­ພິ­ບັດ, ຂະ­ແໜງ­ການ ແລະ ທຸກ​ພາກ ສ່ວນ ຊອກ​ຫາ​ວິ­ທີ​ການ ແລະ ມາດ​ຕະ­ການ​ເພື່ອ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຢ່າງ​ທັນ​ການ.

ບັນ­ດາ​ທ່ານ​ເພື່ອນ​ມິດ​ສະ­ຫາຍ ທີ່​ມີ​ກຽດ​ທັງ­ຫຼາຍ,

ຍ້ອນ​ເຫດ­ຜົນ​ບັນ­ຫາ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ຂອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ແລະ ຄວາມ​ສໍາ​ຄັນ​ໃນ​ການ​ກຽມ ພ້ອມ, ປ້ອງ​ກັນ ແລະ ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ເສຍ​ຫາຍ​ຈາກ​ໄພ­ພິບັດ ທີ່​ໄດ້​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ​ນັ້ນ, ກອງ​ປະ­ຊຸມ​ລັດ­ຖະ­ມົນ­ຕີ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ອາ​ຊຽນ ປີ 2004 ໄດ້​ຮ່ວມ​ກັນ​ປຶກ­ສາ​ຫາ­ລື ແລະ ເອ ກະ​ພາບ​ກໍາ​ນົດ​ເອົາ​ອາ­ທິດ​ທີ​ສອງ ຄື ວັນ​ທີ 13 ຂອງ ເດືອນ ຕຸ­ລາ ໃນ​ທຸກໆ​ປີ ເປັນ​ວັນ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ອາ​ຊຽນ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ວັນ​ດຽວ​ກັນ​ກັບ​ວັນ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ສາ­ກົນ ທີ່​ສະ­ມັດ­ຊາ​ໃຫຍ່ ຂອງ​ອົງ­ການ​ສະ­ຫະ​ປະ­ຊາ­ຊາດ ໄດ້​ຮັບຮອງ​ເອົາ​ໃນ​ປີ 1989. ນັບ​ແຕ່​ປີ 2005 ເປັນ­ຕົ້ນ​ມາ, ສປປ ລາວ ກໍຄື​ບັນ­ດາ​ປະ­ເທດ​ສະມາ­ຊິກ​ອາ​ຊຽນ ກໍໄດ້​ຈັດ​ບັນ­ດາ​ກິດ​ຈະ​ກໍາ​ເພື່ອ​ລະ­ນຶກ​ເຖິງ​ວັນ​ດັ່ງ ກ່າວ ໂດຍ​ມີ​ຈຸດ­ປະ­ສົງ​ເພື່ອ​ໂຄ­ສະ­ນາ​ປູກ​ຈິດ​ສໍາ​ນຶກໃຫ້​ແກ່​ສັງ­ຄົມ, ການ­ຈັດ­ຕັ້ງ ແລະ ປະ ຊາ­ຊົນ​ບັນ­ດາ­ເຜົ່າ ໄດ້​ມີ​ຄວາມ​ຮັບ​ຮູ້ ແລະ ເຂົ້າ­ໃຈ ເຖິງ​ຄວາມ​ອັນ­ຕະ­ລາຍ, ຄວາມ​ສ່ຽງ ແລະ ຜົນ​ຮ້າຍ​ຂອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ກໍຄືຜົນ​ກະ­ທົບ ແລະ ຄວາມ​ເສຍ​ຫາຍ​ຈາກ​ໄພ­ພິ­ບັດ ລວມ​ທັງຄວາມ​ສໍາ​ຄັນ​ຂອງ​ການ​ກຽມ­ພ້ອມ, ປ້ອງ​ກັນ ແລະ ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສູນ​ເສຍ​ຈາກ​ໄພ­ພິ­ບັດ, ລວມ​ທັງປະ­ກອບ­ສ່ວນ​ຢ່າງ​ຕັ້ງ­ໜ້າ​ເຂົ້າ​ໃນ​ວຽກ​ງານ​ດັ່ງ​ກ່າວ. ສໍາ​ລັບ​ປີ 2020 ນີ້, ສາ­ກົນ ໄດ້​ກໍາ​ນົດ​ເອົາ​ຄໍາ​ຂວັນ​ໃນ​ຫົວ­ຂໍ້ “ສ້າງ​ຄວາມ​ເຂັ້ມ­ແຂງ​ການ​ບໍ­ລິ­ຫານ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ” “Strengthening disaster risk governance to manage disaster risk”

ສະ­ນັ້ນ, ເຜື່ອ​ຜັນ​ຂະ ຫຍາຍ​ກົດ­ໝາຍ ວ່າ​ດ້ວຍການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ໃນ​ມາດ­ຕາ 68 ຊຶ່ງ​ໄດ້​ກໍາ​ນົດ​ເອົາ​ວັນ​ທີ 13 ຕຸ­ລາ ຂອງທຸກໆ​ປີ ເປັນ​ວັນ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ແຫ່ງ​ຊາດ ກໍຄື ວັນ​ດຽວ​ກັນ​ກັບ ວັນ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ ບັດ​ອາ​ຊຽນ ແລະ ວັນ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ສາ­ກົນ, ແລະ ຕິດ​ພັນ​ກັບ​ຫົວ​ຂໍ້​ຄໍາ​ຂວັນ ຂອງ​ວັນ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ສາ­ກົນ ຄື: “ສ້າງ​ຄວາມ​ເຂັ້ມ­ແຂງ​ການ​ບໍ­ລິ­ຫານ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ”, ຄະ​ນະ​ກໍາ​ມະ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ຂັ້ນ​ສູນ​ກາງ ໂດຍ​ສົມ­ທົບ​ກັບ​ພາກ­ສ່ວນ​ທີ່​ກ່ຽວ­ຂ້ອງ ຂອງ ລັດ ແລະ ຄູ່​ຮ່ວມ​ງານ​ສາ­ກົນ ໄດ້​ຈັດ​ບັນ­ດາ​ກິດ​ຈະ​ກໍາ ເພື່ອ​ລະ­ນຶກ​ເຖິງ​ວັນ​ດັ່ງ­ກ່າວ ໂດຍ​ມີ​ຈຸດ­ປະ­ສົງ ເພື່ອ​ໂຄ­ສະ­ນາ​ປູກ​ຈິດ​ສໍາ​ນຶກ​ໃຫ້​ສັງ­ຄົມ ແລະ ຊຸມ​ຊົນ ໄດ້​ມີ​ສະ­ຕິ ແລະ ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ເຂົ້າ​ໃນ​ວຽກ​ງານ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ເປັນ­ຕົ້ນການ​ປ້ອງ​ກັນ, ຄວບ​ຄຸມ ແລະ ຟຶ້ນ​ຟູ​ຄືນ​ຫຼັງ​ໄພ​ພິ­ບັດ. ບັນ­ດາ​ກິດ​ຈະ​ກໍາ​ລວມ​ມີການ​ໂຄ­ສະ­ນາ​ອອກ​ຂ່າວ​ທາງ​ສື່​ມວນ​ຊົນ, ຕິດ​ປ້າຍ​ຄໍາ​ຂວັນ​ຕາມ​ເສັ້ນ­ທາງ ແລະ ສາຍ​ອອກ​ຈໍ​ເອວ​ຊີ​ດີ​ຢູ່​ຈຸດ​ເສັ້ນ​ທາງ​ສໍາ​ຄັນ ອື່ນໆ.

ໃນ​ໂອ­ກາດ ອັນ​ມີ​ຄວາມ​ໝາຍ​ສຳ­ຄັນ​ນີ້, ຂ້າ­ພະ­ເຈົ້າ ຂໍ​ຕາງ­ໜ້າ​ໃຫ້​ແກ່​ລັດ­ຖະ­ບານ ກໍ​ຄື ຄະ­ນະ​ກຳ­ມະ­ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ຂັ້ນ​ສູນ​ກາງ, ຂໍ​ສະ­ແດງ​ຄວາມ​ຂອບ​ອົກ​ຂອບ­ໃຈ​ຢ່າງ​ສູງ ຕໍ່​ການ​ປະ­ກອບ­ສ່ວນ​ຊ່ວຍ­ເຫຼືອ ຂອງ​ທຸກ​ພາກ­ສ່ວນ ທັງ​ພາຍ​ໃນ ແລະ ຕ່າງ­ປະ­ເທດ ເຂົ້າ​ໃນ​ວຽກ​ງານ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ໂດຍ​ສະ ເພາະ ປະ­ກອບ­ສ່ວນ​ຊ່ວຍ­ເຫຼືອ​ທັງ​ໄລ­ຍະ​ການ​ບັນ­ເທົາ​ທຸກ​ສຸກ​ເສີນ ແລະ ການ​ຟື້ນ​ຟູ​ຄືນ​ຫຼັງ​ໄພ​ພິ­ບັດ. ພ້ອມ​ດຽວ​ກັນ​ນີ້, ກໍຂໍ​ຮຽກ­ຮ້ອງ​ມາ​ຍັງ ປະ­ຊາ­ຊົນ​ລາວ ທຸກ​ຊັ້ນ​ຄົນ, ທຸກ​ເພດ, ທຸກ​ໄວ ລວມ​ທັງ ຊາວ​ຕ່າງ​ດ້າວ ທີ່​ອາ­ໄສ​ຢູ່​ໃນ​ດິນ­ແດນ ຂອງ ສປປ ລາວ, ອົງ­ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ລັດ​ທຸກ​ຂັ້ນ, ໂດຍ​ສະ­ເພາະ ຄະ­ນະ​ກຳ­ມະ­ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ໃນ​ທຸກ​ຂັ້ນ ສູນ​ກາງ, ແຂວງ, ເມືອງ ແລະ ບ້ານ ຈົ່ງ​ພ້ອມ​ກັນ​ປະ­ຕິ­ບັດ ແລະ ຜັນ​ຂະ­ຫຍາຍ ກົດ­ໝາຍ ວ່າ​ດ້ວຍ ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ ລວມ​ທັງ ຄຳ​ຂວັນຂອງ​ວັນ​ຫຼຸດ­ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສ່ຽງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ສາ­ກົນ ກໍຄື ວັນ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄພ­ພິ­ບັດ​ແຫ່ງ​ຊາດ ໃນ​ປີ​ນີ້ຢ່າງ​ເປັນ​ຂະ­ບວນ​ການ ແລະ ມີ​ຄວາມ​ຕື່ນ​ຕົວ​ສູງ, ພ້ອມ​ກັນ​ສ້າງ​ສັງ­ຄົມ​ລາວ​ໃຫ້​ກາຍ ເປັນ​ສັງ­ຄົມ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ປອດ​ໄພ, ເຂັ້ມ­ແຂງ, ກຽມ­ພ້ອມ​ຕອບ​ໂຕ້ ແລະ ສາ­ມາດ​ຟື້ນ​ຕົວ​ໄວ ຈາກ​ຜົນ​ກະ­ທົບ​ດ້ານ​ໄພ​ພິ­ບັດ.

ສະ​ແດງ​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ຕໍ່​ບົດ​ຂ່າວ


ລາຍ​ການ​ສະ​ແດງ​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ຂອງ​ຂ່າວ

ລຳ​ດັບ ​​ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນຕໍ່​ກັບ​ຂ່າວ ​ເວ​ລາ​


ລິຂະສິດ © 2014 www.pasaxon.org.la. ສະຫງວນໄວ້ເຊິງສິດທັງຫມົດ
ໜັງສືພິມປະຊາຊົນ ຖະໜົນກຳແພງເມືອງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໂທລະສັບ: 020 555 616 28 , 020 55733442, 020 59598689 ອີເມວ: pasaxonit@gmail.com